The Mulberry House
De half-Schotse Sara Ishaq groeit op in Jemen, tot ze aan het begin van de puberteit na overleg met haar vader bij haar moeder in Schotland gaat wonen. Tien jaar later, in 2011, reist ze terug naar haar geboorteland, met medeneming van haar camera. Ze probeert zich thuis te voelen op de plek die ooit zo eigen was, maar dat blijkt ingewikkeld. Buiten de poort protesteert men ondertussen tegen het autoritaire bewind van Ali Abdullah Saleh en Ishaq raakt daar, net als haar familie, bij betrokken. Gezinsleden doneren bloed en men kookt pannen vol eten voor de demonstranten op het plein. Ishaq draagt ook haar steentje bij: als correspondent speelt ze lokaal nieuws door aan de internationale pers. In deze persoonlijke film registreert de filmmaakster wat er zich in die roerige periode binnenshuis afspeelt. Want niet alleen buiten de deur zijn er veranderingen op til. Ook de relatie met haar moederland en haar vader is aan verandering onderhevig. Ishaq’s vader bekijkt zijn dochter op een nieuwe manier en hij is trots op haar moed en betrokkenheid. Ze filmt hun gesprekken, maar ook het dagelijks leven in huis, waar regelmatig bezoek is, altijd kinderen rondrennen en waar haar vader en opa de boel bestieren.