Leaders
Op een lagere school in Warschau staat alles tijdelijk in het teken van de verkiezing voor de leerlingenraad. Kinderen mogen zich verkiesbaar stellen, een verkiezingsprogramma ontwikkelen en een campagne bedenken om zichzelf in de spotlights te zetten. Marcel, Helena, Kais en Filip worden gefilmd gedurende hun spannende campagnetijd, op school en thuis. Ieder heeft zo zijn of haar eigen reden om mee te doen: de één houdt gewoon van winnen, de ander vindt het zelf belangrijk om goed geïnformeerd te worden. We zien hoe de vier hun verkiezingspunten presenteren, hoe betrokken gezinsleden thuis tips geven en hoe in de pauzes kansen van de verschillende kandidaten al duidelijk worden. Marcel is bijvoorbeeld niet populair op school en daar verandert zijn kandidaatstelling helaas weinig aan. Voor anderen geldt juist het omgekeerde. Tot grote frustratie van medekandidaten: je vrienden trakteren op snoep is toch zeker omkoping? In de debatten voorafgaand aan de stemming stellen schoolgenoten kritische vragen. Hoe kan je ijs in de kantine beloven als de directeur al gezegd heeft dat dit nooit zal gebeuren? Ongeloofwaardig! Wat blijkt uiteindelijk de snelste weg naar de top? Een sterk programma presenteren, handig kritiek kunnen weerleggen of simpelweg populair zijn?