Building Bridges
De afgelopen jaren heeft Brazilië grote veranderingen ondergaan. Politieke onrust, schandalen en corruptie zijn er aan de orde van de dag. Via een getroebleerde vader-dochterrelatie krijgen we zicht op de enorme onderlinge verschillen en de generatiekloof die daar het gevolg van is. Vader Alvaro is een ingenieur die tijdens de militaire dictatuur zijn gloriedagen beleefde. Zijn dochter, filmmaker Heloísa Passos, kwam later juist in opstand tegen het regime en vecht nog altijd tegen de ongelijkheid. Aan de hand van oude archiefbeelden van de familie wil de filmmaker haar vader beter leren kennen. Het leidt tot persoonlijke, temperamentvolle en inhoudelijk interessante discussies tussen de twee; door het wisselende perspectief ontstaat begrip voor de complexiteit van hun standpunten. De intieme beelden van het geruzie in de huiskamer, waarbij moeder de grote afwezige blijft, geven een inkijkje in de familiestructuur. Een gezamenlijke reis naar de indrukwekkende bouwwerken waarbij vader als ingenieur betrokken was, legt ook de politieke en economische structuren in hedendaags Brazilië bloot.