Kiya
Elke dag sterven er in de Verenigde Staten drie vrouwen als gevolg van huiselijk geweld. Minder eufemistisch gezegd: ze worden door hun partner vermoord. vertelt het verhaal van twee zussen in South Carolina, die hun zusje in bescherming willen nemen tegen haar gewelddadige echtgenoot. is een mix van virtual reality en rauwe realiteit: het beeld is gemaakt met computeranimaties uit de gamewereld, de geluidsband bestaat uit de opnamen van telefoongesprekken van de zussen naar het Amerikaanse noodnummer 911. Door deze verteltechniek ben je als kijker ooggetuige van de gebeurtenissen in en om het huis van het slachtoffer, en sta je soms dichter bij het vuur dan je misschien zou willen. Nonny de la Peña, ervaren verslaggever en ook wel de peetmoeder van de virtual reality-journalistiek genoemd, onderzoekt met haar werk hoe het gebruik van ruimte in een narratief van invloed is op de ervaring. Door de kijker een first person-perspectief te geven, ontstaat er een sterkere band met de personages en stijgt de empathie. Op deze wijze hoopt De la Peña een grotere bewustwording teweeg te brengen voor het wereldwijde probleem van huiselijk geweld.