Lake Forest Park
Een groepje tieners moet de gewelddadige dood van een klasgenoot zien te verwerken. Het voorval zelf blijft onbesproken (alleen een radio-uitzending aan het begin van de film verwijst, bijna onhoorbaar, naar het drama), maar een gevoel van verlies overheerst in deze kalm observerende film.
De camera heeft net zoveel oog voor de stedelijke maar groene omgeving van Lake Forest Park, een plaats in de buurt van Seattle, als voor de jongeren die er leven. Ze gaan naar school, hangen rond in het winkelcentrum of liggen thuis op de bank. Ondertussen valt de regen met bakken uit de hemel, hun gesprekken overstemmend.
Met fraai camerawerk, dat doet denken aan de films van Kelly Reichardt, laat filmmaker en fotograaf Kersti Jan Werdal de beelden voor zich spreken. De montage, die op onverwachte momenten de aandacht trekt, benadrukt de sensatie dat er van het ene op het andere moment iets kan veranderen, schokkend en onaangekondigd. Alleen de regen stopt nooit.