The Eagle & the Tortoise
Sister sylvester is de schrijver en verteller van The Eagle and the Tortoise, een boek dat ze maakte om samen te lezen. Deze voorstelling met live muziek en film schetst de geschiedenis van het vogelperspectief, in documentaire, journalistiek en kunst.
De vertelling volgt de geschiedenis van een jonge vrouw uit Turkije, militant activist, icoon van het linkse verzet en strijder in de Amerikaanse oorlog tegen ISIS. Het publiek leest delen van het boek zelf en volgt ondertussen ook de regie-aanwijzingen op, waardoor een decor van licht en geluid ontstaat. De bijzondere vertelling werpt – letterlijk en figuurlijk – licht op een nauwelijks verteld verhaal.