Me and My Brother
Naar eigen zeggen was Frank oorspronkelijk van plan om een film te maken over een gedicht van Allen Ginsberg. Tijdens het filmen verschoof de focus naar Ginsbergs partner, de Beat-dichter Peter Orlovsky, en diens broer Julius. De catatonische Julius was net ontslagen uit een psychiatrische instelling, waar hij voor zijn schizofrenie een elektroshockbehandeling had gekregen. De experimentele, ontregelende vorm van de film lijkt een weerspiegeling van de manier waarop Julius de wereld ervaart: onthecht van de werkelijkheid. "Alle gebeurtenissen en mensen in deze film zijn echt," meldt een tekst die aan het begin in beeld verschijnt. "Alles dat onecht is, is niets anders dan mijn verbeelding." De kijker is gewaarschuwd. Er zijn beelden te zien van een optreden van Peter Orlovsky met Ginsberg, waarbij Julius op het podium zit, en van de twee broers in het appartement dat ze delen. Maar een psychiater die Julius ondervraagt, wordt gespeeld door acteur John Coe, die zich netjes voorstelt en meldt dat hij de psychiater speelt. Als Julius op een gegeven moment verdwijnt, neemt acteur Joseph Chaiken zijn rol over. Zo ontstaat er een film-in-een-film, waarin Frank zelf gespeeld wordt door een jonge Christopher Walken. Ruim 45 jaar later is de film (deels zwart-wit, deels in kleur) nog altijd fascinerend.