Adaptation
Wanneer de zeespiegel drastisch stijgt, is het niet ondenkbaar dat ook New York onderloopt. Met gestileerde schaalmodellen en miniaturen bouwde Josh Kline een toekomstbeeld van een verdronken stad, dat hij vastlegde op 16mm-film. Een feloranje bootje vaart door Manhattan, waar de gebouwen nog steeds hoog boven het water uittorenen. Geen enkel teken van leven is er. De ooit zo drukbevolkte straten zijn onder het wateroppervlak verdwenen.
In voice-over klinken poëtische, maar ook sombere bespiegelingen. Over het water, dat niet alleen vervuild is met alles wat de mens aan rotzooi voortbrengt, maar ook vermengd is met teleurstelling en treurnis.
Als een Ark van Noach, maar dat met de mens als enige soort, vervoert het solitaire schip een klein gezelschap overlevenden. In vol duikersornaat klimt iedereen aan boord en wordt grondig ontsmet. Om daarna samen een biertje te drinken, wat te converseren en gade te slaan hoe de skyline van de onheilspellend stille stad net als de zon in zee lijkt te zinken.