Phnom Penh Lullaby
Saran en Ilan Schickman vormen een onwaarschijnlijk stel in Phnom Penh. Zij is een alcoholische Cambodjaanse en hij een Isra\'ebli\'ebr die in Phnom Penh is gaan wonen op zoek naar een beter leven. Al snel wordt duidelijk dat hun relatie zeer problematisch is. Ze spreken elkaars taal niet, en hebben niet genoeg geld en affectie om de twee kleine kinderen Marie en Jasmine op te voeden. Hun disfunctionele gezin knalt tijdens de film uit elkaar. De twee ruzi\'ebn openlijk voor de camera over de kinderen. Het getouwtrek wordt door de Poolse regisseur Pawel Kloc intiem en uiterst ongemakkelijk in beeld gebracht. De ouders van Saran zijn bang dat de kinderen aan een vreemdeling worden verkocht. Ook Ilan begint Saran steeds meer te wantrouwen. Ondertussen moeten ze zien te overleven in de marges van de maatschappij. Ilan probeert wat geld te verdienen door het lezen van tarotkaarten aan toeristen in de rosse buurt. In korrelige zwartwit opnamen van een verborgen camera fluisteren pooiers de prijs voor een twaalfjarig kind. In zijn eerste film richt Kloc zijn camera op de meest pijnlijke momenten van dit ongelukkige gezin, met een hartverscheurende climax.