Bury Me, My Love
Deze verrassende, interactieve smartphone-app is ontwikkeld als een game waarin jij als gebruiker gepositioneerd wordt in de rol van de Syrische Majd, wiens jonge vrouw Nour het land probeert te verlaten. Doel is Nour ongeschonden naar een Schengenland te krijgen, waar ze politiek asiel kan aanvragen en waar Majd zich later bij haar kan voegen. Met een paar duizend euro op zak en als belangrijkste bezit haar telefoon begint ze aan haar reis. Jij, haar man dus, bent haar voornaamste steunpilaar, adviseur en kennisbron. Via WhatsApp houd je intensief contact met haar. De app biedt een realtime-modus, inclusief pushberichten, of de keuze voor een versnelde versie. Met enige regelmaat word je voor een dilemma geplaatst. Je moet kiezen, met mogelijk verstrekkende gevolgen, waardoor je medeverantwoordelijk wordt voor het welzijn van dit fictieve personage. En hoewel je echt wel weet dat ze fictief is, hoop je, wanneer de telefoon zoemt, dat ze veilig is.