Bunch of Kunst
De laptop van dj/muzikant Andrew Fearns staat opengeklapt op een paar kratjes bier, met een middelvinger-sticker erop. Af en toe drukt hij een toets in en met een biertje in zijn hand schudt hij met zijn hoofd op het ritme van de muziek. Naast hem spuwt zanger Jason Williamson zijn met straattaal doorspekte, poëtische teksten de microfoon in. Het onvergetelijke duo Sleaford Mods uit Nottingham brak een paar jaar geleden door als 'the voice of Britain', maar dan wel het Groot-Brittannië van werkloosheid, bezuinigingen, dagelijkse sleur en uit je dak gaan in het weekend. De twee veertigers maken een aanstekelijke combinatie van energieke punk en rauwe rap, en hebben weinig op met de muziekindustrie. Hun muziek en teksten slaan ook in het buitenland aan, blijkt uit Bunch of Kunst, dat het duo en hun manager twee jaar volgt tijdens opnamesessies en optredens in binnen- en buitenland. Een 54-jarige fan geeft hen de best denkbare aanprijzing: "Dit was het beste optreden dat ik zag sinds de Sex Pistols in 1977."