Letter to San Zaw Htway
Kunstenaar en politiek activist San Zaw Htway ondervond de militaire repressie in Myanmar jaren geleden al aan den lijve. In 1999 kreeg hij 36 jaar cel wegens betrokkenheid bij de heroprichting van de verboden studentenvakbond. Ruim twaalf jaar later, onder een milder regime, wordt hij vrijgelaten.
In 2021 kwam na een coup opnieuw een agressief militair bewind aan de macht, dat met bruut geweld massale protesten neerslaat. Vrienden, familieleden en andere ex-politieke gevangenen wenden zich in brieven tot San, die tijdens zijn gevangenschap ondanks alles levenslustig bleef. Bij hem vinden ze troost, begrip en goede raad.