Westwood: Punk, Icon, Activist
Dame Vivienne Westwood glijdt met haar handen langs de verschillende stukken van haar nieuwe collectie. Duidelijk ontstemd, want wie heeft dat kleine boordje bedacht? Zij toch niet? 77 jaar is ze inmiddels, flamboyant, briljant en onverminderd eigenzinnig. Als een van de weinigen in het veld staat ze zelf nog aan het hoofd van haar modehuis. Met gevoel voor dramatiek en understatement verzucht ze dat het zo saai is om haar verleden op te rakelen. Waarna de film ons, via haar voice-over en een fantastische hoeveelheid beeldmateriaal, door een leven loodst dat in allerlei opzichten groots en meeslepend is.
Amper vijf jaar oud kon ze al schoenen ontwerpen, en toen ze elf was begon ze haar eigen kleding te maken. Met ex-vriend Malcolm McLaren stond ze in de jaren zeventig aan de wieg van de Britse punkbeweging. McLaren bracht de Sex Pistols bijeen en zij kleedde ze aan. Terwijl ze definitief is toegetreden tot de ooit zo verafschuwde gevestigde orde, heeft ze nu, als klimaatactivist, haar pijlen gericht op de verduurzaming van de modewereld.