Torre David: The World's Tallest Squat
's Werelds hoogste kraakpand, Torre David, is een wolkenkrabber in het centrum van Caracas, Venezuela, die nooit werd afgebouwd en meer dan een decennium leeg stond. Vijf jaar geleden verhuisden 750 gezinnen uit de sloppenwijken naar de toren, installeerden water en elektriciteit, en maakten hun thuis in een gebouw dat bedoeld was als hoofdkantoor van een bank. "Voor mij is dit een kans die is voortgekomen uit een tragedie", zegt een bewoner die na een overstroming zijn huis verloor. In het onaffe karkas zijn tussen de gapende gaten en open trappen kleine paradijsjes verrezen van zelfgestorte vloeren en eigenhandig gemetselde muren. Er is een winkel, een basketbalveld, een parkeergarage, een bewaker en een slot op de deur om criminelen buiten te houden. Veertig procent van de inwoners van Caracas woont in sloppenwijken. "Daar is het leven wetteloos. Hier is het veilig", vertelt een vrouw. Een andere dame vertelt hoe vervuild ze de toren vijf jaar eerder aantroffen, terwijl foto’s haar verhaal in split screen illustreren. Gezamenlijk werden maatregelen getroffen om de ruimte bewoonbaar te maken. Korte interviews worden afgewisseld met impressies van het dagelijks leven in de toren, vergezeld van rapnumers van onder andere El Cancerbero.