Picture Day
Vind je het leuk dat je op de foto wordt gezet? Waarom zijn foto’s belangrijk? Tientallen schoolkinderen worden door een fotograaf geportretteerd en ondertussen ondervraagd over het belang van poseren en van foto’s. PICTURE DAY toont de Amerikaanse multiculturele samenleving, vanuit een gang op een lagere school. Donkere en bleke gezichten, boze en blije, uitgeslapen en suffe, verlegen en brutale, vieze en schone; alle soorten en maten trekken in zeven minuten aan je voorbij. Foto’s die soms ineens tot leven komen. Regisseur van deze korte, experimentele documentaire is Steven Bognar, wiens bekroonde film PERSONAL BELONGINGS, over zijn uit Hongarije gevluchte vader, in 1997 op IDFA te zien was.