Green Bank Pastoral
Het slaperige dorp Green Bank in de Amerikaanse National Radio Quiet Zone heeft een enorm aantrekkingskracht op mensen met elektrohypersensitiviteit (EHS). De reden: in Green Bank staat een observatorium van vijf radiotelescopen, dat alleen kan werken zonder elektromagnetische straling in de buurt. Mobieltjes en laptops zijn hier dus verboden. Sommige inwoners zijn al ruim dertig keer verhuisd voor ze hier belandden. Ze hopen dat deze stralingsvrije plek het toevluchtsoord is waar ze eindelijk rust vinden.
Regisseur Federico Urdaneta geeft zijn protagonisten alle ruimte om over hun uitzonderlijke levensstijl te vertellen – en zich openlijk uit te spreken over hoe zij het ervaren om te worden gefilmd. Een fascinerend inkijkje in een wereld met, zoals een inwoner het omschrijft, “een hoog gehalte uitzonderlijke mensen.”