Gitti
De levenslustige zeventigjarige Oost-Duitse Brigitte, sterrenbeeld Schorpioen, ochtendmens, moeder van vier kinderen, voormalig naaister en verkoopster, is op zoek naar een man. Niet te oud, niet te klein, niet te zwaar, niet te ordinair, geen roker, geen Leeuw -- want die zijn te arrogant. Liever geen politieman en al helemaal geen bouwvakker. In haar rozerode interieur -- een glas wijn binnen handbereik -- giechelt ze met vriendinnen om de brieven die ze op een contactadvertentie binnenkreeg. Beetje bij beetje schemert door hoeveel van die brieven en mannen ze al versleet. En tegen hoeveel pech ze in haar liefdesleven moest vechten. Met de vader van haar kinderen, die haar sloeg. Met een geestelijk zieke man die gescheiden van zijn vrouw leefde. Zelfs haar grootste liefde Eddi, met wie ze vijftien jaar samen was, hield er nog twee andere vrouwen op na. Desondanks weigert Gitti bij de pakken neer te zitten. Humor en optimisme houden haar letterlijk op de been. Dansend hopt ze door de kamer op een liefdeslied. is een zorgvuldig gekadreerd waarin de makers, die eigenlijk buiten beeld willen blijven, er soms niet aan ontkomen om te reageren op het aanstekelijke enthousiasme van de ondeugende Gitti.