The Last Chair
Op een afgelegen boerderij in Drenthe zit de bejaarde Egbert zijn laatste dagen uit. Televisie of internet heeft hij niet. De enige vorm van actualiteit is de krant die hij als tafelkleed gebruikt om zijn pan met boerenkool op te zetten. Een leeg ogend bestaan, maar met deze VR-documentaire krijgen toeschouwers de rust om weg te stappen van de alledaagse drukte, rond te kijken in zijn woonkamertje of tuin en zo het leven eens van een andere kant te bekijken. Egbert is een tevreden man, in tegenstelling tot Fred, de hoofdpersoon in een tweede korte film uit The Last Chair. De terminaal zieke ex-hippie ruilde zijn familie in voor een afgezonderd bestaan in Frankrijk. Even bedaard en zelfvoorzienend als dat van Egbert, maar genieten is lastig doordat verkeerde keuzes hem tot het eind achtervolgen. Dit 360-gradenproject laat het publiek zo een stille getuige zijn van laatste levensfases, en van een kalmte die je tegenwoordig weinig meer tegenkomt. Reserveren op locatie.