Diceworld
Neem een dobbelsteen. Verzin drie dingen om te doen, waar je niet aan toekomt. Zoals leren pianospelen, parachutespringen of een boek schrijven. Als de dobbelsteen op 1, 2 of 3 valt, doe je een van die dingen. Bij 4, 5 of 6 doe je niks. Zo leeft ‘The Dice Man‘, de dobbelsteenman, een romanpersonage uit de gelijknamige cult-bestseller van Luke Rhinehart uit 1971. Auteur en personage vallen in veel opzichten samen; Luke Rhinehart is in het boek de echte naam van The Dice Man. Volgens Rhinehart haalt het toeval, middels een worp met de dobbelsteen, onze uiteenlopende persoonlijkheden naar buiten. DICEWORLD bestaat uit drie delen. In het eerste deel wordt de techniek uitgelegd. Vervolgens beschrijven fans hun ervaringen; voor de meesten blijkt de dobbelsteen vooral een excuus om iets verkeerds of engs te doen. Het laatste deel kijkt naar Rhinehart zelf, naar zijn huwelijk en de kritische reacties van zijn echtgenote - die hij door een dobbelsteenworp heeft leren kennen.