Squeeker: The Mouse Coach
Een hardloopcoach, dat ken je al: iemand die je sportmotivatie op peil houdt. Stel je nu eens voor dat die coach een muis is? Geïnspireerd door haar eigen huisdier en de inzet van muizen in laboratoria, creëerde kunstenaar en technoloog Jiabao Li Squeeker: The Mouse Coach. Het is een hardloopprogramma, app en interactieve installatie die deelnemers aanzet tot rennen en overdenken. Hoe gelaagd kan de relatie tussen dier, mens, wetenschappelijk onderzoek en alledaagse technologie zijn?
Om deel te nemen aan de installatie ren je op een lopende band. Een digitale muis die op een tredmolen rent geeft het tempo aan. Als de gezamenlijk afgelegde afstand van de deelnemers de halve marathon evenaart die de muis dagelijks rent, openen we ‘s avonds een fles champagne.
Scan de QR code om je coach Squeeker te volgen op je telefoon. Dan krijg je, telkens als de muis een sprintje trekt, een melding en wellicht een vonk van inspiratie om samen te rennen. Met elke kilometer die rent, verdien je scrollmiles op social media en een traktatie voor je coach. Klaar voor de start... af!