Berliner Ballade
De laatste tien jaar neemt Marker voornamelijk nog films voor televisie en op video op. De videocamerakrijgt voor hem eenzelfde betekenis als zijn Rolleiflex: namelijk die van een fototoestel waarmee hij zijn beeldenkan vangen. Berliner ballade is een van die videofilms. Hij werd kort na de val van de Berlijnse muur opgenomen, nu zes jaargeleden.