Fallen Champ: The Untold Story of Mike Tyson
Provocerende biografie van voormalig bokskampioen Mike Tyson, bij het maken van de film de meest omstreden figuur uit de bokswereld. Op zijn twaalfde werd hij uit de jeugdgevangenis geplukt en bij bokslegende Cus D'Amato afgeleverd; op zijn twintigste bereikte hij de top van zijn carrière; en op zijn vijfentwintigste werd hij wegens verkrachting tot zes jaar gevangenisstraf veroordeeld. De film combineert archiefmateriaal van Tysons gevechten en nieuwsberichtgeving rond zijn leven met exclusieve interviews met bekenden van Tyson en met mensen die zijn carrière volgden. Zo komt bijvoorbeeld trainer Teddy Atlas voorbij, ex-vrouw Robin Givens, bodyguard Ken Simmons, en zien we hoe Desiree Washington, de vrouw die Tyson heeft verkracht, de bokser in een archiefinterview toespreekt. Gedurende anderhalf uur wordt Tysons leven uitputtend onderzocht, van zijn vroege jeugd in de achterwijken tot de grootste hoogten die hij als sporter bereikte. Langzaam maar zeker ontstaat een beeld van een jonge, rijke man die nooit heeft geleerd om goed van fout te onderscheiden.