And What Is the Summer Saying
Mystiek filmgedicht over het dorpje Kondwall in de Indiase staat Maharashtra, zijn inwoners en de flora en fauna die het omringen. De camera dwaalt door de jungle en tussen de huizen, op zoek naar intieme verhalen en geheimen. Een jonge man speurt in het bos naar honing, zoals hij het van zijn vader heeft geleerd. We horen hem vertellen van die keer dat een tijger opdook in het dorp.
Houtvuurtjes laten eenvoudige interieurs oplichten in bij maanlicht gefilmde kleurenbeelden; dagopnamen zijn geschoten in glorieus zwart-wit. Majestueuze bladkronen ruisen in de wind en een rookwolk stijgt op vanuit het landschap. Op de achtergrond loeien koeien, blaffen honden, en fluisteren dorpelingen over verloren geliefden. De jonge filmmaker Payal Kapadia presenteert zich met deze mysterieuze en dromerige film als groot talent: And What Is the Summer Saying is pure cinema, boordevol prachtige beelden die het verdienen om op het grote doek gezien te worden.