Het internaat, de kinderen van St.Louis
In een groot voormalig klooster in Oudenbosch is een internaat gevestigd. Hier wonen kinderen die om verschillende redenen niet bij hun ouders kunnen wonen. Sommigen hebben ouders die varen, anderen wonen in het internaat omdat hun vader en moeder met een kermis of het circus door het hele land reizen. Dan zijn er nog kinderen die tijdelijk uit huis zijn geplaatst. Er zijn drie groepen, ingedeeld naar leeftijd: De Beresnoeten is voor kinderen van 6 tot 12 jaar, De Boycot voor 12 tot 15-jarigen en de oudste kinderen zitten in De Goudkust. In deze tweedelige documentaire komt een aantal van hen aan het woord. Bijvoorbeeld Nancy (11) en haar beste vriendin Daisy, en Maykel en Katja van De Boycot. Zij vertellen dat het misschien wel gezellig lijkt om zo met andere kinderen te wonen, maar dat ze het toch leuker zouden vinden om bij hun ouders te wonen.