Det Perfekte Menneske
De film richt - gebaseerd op wishful thinking - de schijnwerper op 'de perfecte mens', die kan functioneren als model voor de progressieve Deen, die wordt gedreven door verlangen naar de ultieme schoonheid. Niet alleen in zijn onderwerp weerspiegelt de film de tijdgeest uit de jaren zestig, maar ook in de zoektocht naar een nieuwe filmtaal. De mannelijke hoofdrol in de film wordt gespeeld door Claus Nissen, die in veel films van Jorgen Leth optreedt en die de filmmaker gebruikt als zijn alter ego.