Am I the Skinniest Person You’ve Ever Seen?
“Laten we samen op dieet gaan”, zo was het plan van de Canadese zussen Eisha en Seema. Terwijl Seema op een dag stopt – en haar weg terugvindt uit het konijnenhol, aldus de voice-over – gaat Eisha Marjara, de regisseur van dit project, door.
Anorexia leidt de adolescent tot op het randje van de dood. Op haar dieptepunt wordt Eisha voor de camera geïnterviewd en stelt ze de tragische vraag die decennia later de titel vormt van deze pijnlijke korte documentaire.
Middels archiefbeelden en -foto’s neemt de regisseur de kijker mee naar haar jeugd, die zich afspeelde in een Sikh-familie in een klein dorpje bij Quebec. In een strak uitgevoerde, lyrische en speelse vorm van auto-etnografie schrijft ze een tedere brief aan het getroebleerde meisje dat ze ooit was.