Hidden Faces
De journaliste Safaa Fathay keert na tien jaar terug naar haar moederland Egypte, voor een interview met de populaire schrijfster Nawal El Saadawi. Ze bezoekt niet alleen een aantal projecten die El Saadawi heeft opgezet, maar ook haar familie in het traditionele zuiden van Egypte. Daar probeert ze antwoorden te vinden die ze van de schrijfster tot haar teleurstelling niet heeft gekregen. Haar moeder, tantes, nichten en vriendinnen maken duidelijk waar de vrouw in de huidige Egyptische samenleving staat. Dat blijkt niet al te hoopgevend, al praten de vrouwen met vrolijke openhartigheid over het hoe en waarom van hun besnijdenis. Wat aan de ene kant door de vooruitgang wordt gewonnen, wordt aan de andere kant door het oprukkend fundamentalisme tenietgedaan. Dus dragen Fathays moeder en tantes weer hoofddoeken, en stapt haar vriendin met open ogen in een gearrangeerd huwelijk.