My Terrorist
In augustus 1978 wordt in Londen een bus met personeel van de Israëlische vliegmaatschappij El Al aangevallen door Palestijnse terroristen. Na de dodelijke aanslag wordt Fahad Mihyi gearresteerd en veroordeeld. Yulie Cohen Gerstel overleeft de aanslag. De scherf die ze in haar arm heeft gekregen, wordt gebruikt als bewijsmateriaal in het proces. Nu, tweeëntwintig jaar later, heeft Gerstel besloten Mihyi, die nog steeds gevangen zit, te helpen vrij te komen - ook al slikt ze nog elke dag een pil en durft ze haar kinderen niet de straat op te laten gaan. Andere Israëli’s verwijten haar terrorisme te steunen, maar zelf meent ze dat de cirkel van geweld moet worden doorbroken. Gerstel was ooit officier in het Israëlische leger maar haakte af nadat in 1982 onder Israëlische bezetting moslims in Libanon werden vermoord. Nu bezoekt ze, samen met een groep fotografen, de Palestijnse gebieden - in de documentaire worden de foto’s getoond. Aan de hand van telefoongesprekken, voorgelezen brieven en gesprekken met voor- en tegenstanders worden Gerstels overwegingen duidelijk. Ze citeert haar overgrootvaders autobiografie, die reeds de houding van het zionisme tegenover de Palestijnen hekelde. Toch twijfelt Gerstel nog steeds of ze een ex-terrorist moet helpen, zeker wanneer ze op televisie het World Trade Center in New York ziet instorten. De documentaire biedt een stoomcursus over de gewelddadige Israëlische geschiedenis, van de Zesdaagse Oorlog tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, en toont tegelijkertijd hoe persoonlijk een uit politieke overwegingen gepleegde terroristische aanval is voor de betrokkenen.