Young Lions
Sinds in Zuid-Afrika het apartheidsbeleid is verdwenen, is het land oppervlakkig gezien een gezonde democratie en staat niets ontwikkeling en voorspoed in de weg. Inmiddels, na twee jaar van getuigenissen voor de Waarheidscommissie, zijn veel mensen wel doordrongen van de uitwassen en de wreedheden van de apartheid. Deze film gaat op zoek naar de gevolgen van die jaren van geweld en onderdrukking voor de mensen die er dagelijks mee te maken hadden. De makers volgen drie jonge mannen die halverwege de jaren tachtig, toen de volksopstand tegen het blanke regime op zijn hevigst was, meevochten in de zwarte strijd. Zij maakten in die periode deel uit van de harde kern van opstandelingen, de . De gruwelen die zij hebben gezien, beroofden hen van hun jeugd. Ook al hebben zij de strijd overleefd, ze dragen de littekens van die jaren voor altijd mee in hun hart.