And Along Came a Spider
Regisseur Maziar Bahari interviewt, met hulp van onderzoeksjournalist Roya Karimi, de 39-jarige seriemoordenaar Saeed Hanaei, die in de Iraanse stad Mashad zestien prostituees vermoordde. Hanaei spreekt met angstaanjagend zelfvertrouwen over zijn daden, die hij rechtvaardigt met een beroep op de islam. Hij beschouwt zijn slachtoffers niet als mensen en wil daarom niet 'moordenaar' genoemd worden, maar 'antistraatvrouwenactivist'. Bahari filmt Hanaei's onverstoorbare, soms glimlachende gezicht in close-up. Hij interviewt ook andere betrokkenen bij de rechtszaak en het onderwerp en geeft daarmee een breed beeld van de situatie in Iran waarin Hanaei tot zijn daad kwam. Zo krijgt Hanaei morele steun van zijn moeder, zijn broer, zijn echtgenote en zijn zoon - die voor de camera rustig voordoet, op een kussen, hoe zijn vader de vrouwen wurgde. Bahari spreekt ook met de betrokken rechter, die Hanaei's beroep op de islam tegenspreekt, met de vader van een slachtoffer, met een prostituee (van wie alleen de schaduw in beeld komt), die zelf het liefst dood zou willen, en met de twee jonge dochters van een van de slachtoffers, die op hun beurt Hanaei zouden willen vermoorden. Tussendoor zijn confronterende foto's te zien van de gestikte slachtoffers, met gezwollen gezichten.