The Pure Thursday
Hoe verstrijken de dagen voor een frontsoldaat? Russische jongemannen die de verschrikkingen van de oorlog in Tsjetsjenië in zijn gestuurd, zijn verward, bang en verre van bereid te sterven. Hun dagboeken, brieven van het thuisfront en gedachten aan jonge meisjes en verloofdes thuis bieden tijdelijk troost, maar geen verlossing van angst en dood. Met behulp van beelden die de verwarring en eenzaamheid van de soldaten benadrukken, schept de filmmaker een sfeer van gevangen zijn in de realiteit van de oorlog. Zwart-witbeelden worden afgewisseld met passages in kleurtonen, terwijl het geluid bestaat uit de innerlijke monologen van jonge mensen die niet weten of ze de dag van morgen zullen overleven.