Sincretismo
SINCRETISMO belicht het fenomeen religieus syncretisme, ofwel de versmelting van het roomskatholicisme met de Afrikaanse religies op het eiland Cuba. De bevolking van Regla, een voorstad van Havana, wordt geïnterviewd. De film benadert de oorsprong, de ontwikkelingen en de huidige stand van zaken omtrent de cultus van de Heilige Maagd van Regla, ook wel Yemaya, zoals de aanhangers van de AfroCubaanse religies Santería en Ochoa haar noemen. Tevens wordt er ingegaan op de hedendaagse religieuse situatie op Cuba.