Driving with Selvi
Op dit moment leven er wereldwijd meer dan zevenhonderd miljoen vrouwen die voor hun 18e zijn uitgehuwelijkt. Een derde van deze kindbruiden komt uit India, zoals taxichauffeur Selvi. De jonge vrouw werd op haar 14e uitgehuwelijkt, waarna ze werd mishandeld en misbruikt door haar oudere echtgenoot. Ze wist te ontsnappen en koos voor een bestaan dat in India niet voor de hand ligt: ze leerde autorijden, verhuisde naar de stad en werd de eerste vrouwelijke taxichauffeur in het zuiden van India. De film volgt Selvi gedurende een langere periode, waarin ze openhartig vertelt over haar geschiedenis. Hoe ga je om met een traumatisch verleden vol afwijzing en geweld? Hoe bouw je een nieuw leven op met een stevig sociaal vangnet, wanneer je voor je familie niet meer bestaat? Deze film toont de markante reis van een vrouw die tegen de stroom in zwemt en die de lange traditie van het uithuwelijken van kinderen wil doorbreken. Een even tragisch en schrijnend als energiek en inspirerend portret van een ijzersterke Indiase.