Room to Live
In Lodz - een grauwe, tot ondergang gedoemde textielstad - woont een echtpaar met twee jonge kinderen noodgedwongen in een enkele kamer van een vervallen negentiende-eeuwse huurwoning. Janusz, de vader, werkt 's nachts als buschauffeur als gevolg van hun gebrek aan slaapruimte. Ze wachten al vijftien jaar op een woning in een flatgebouw. Het gezin woont te midden van mensen aan de rand van de samenleving, voor wie alcohol vaak de enige ontsnappingsmogelijkheid is uit de bedrukkende werkelijkheid. De film werd gemaakt in het kader van een uitwisselingsprogramma tussen studenten van de Poolse filmschool in Lodz en de National Film and Television School in Engeland.