Dance for Me
Denemarken levert veel professionele ballroomdansers - maar alles hangt af van het vinden van de juiste danspartner. De laatste jaren worden vaak dansers uit Rusland en andere Oost-Europese landen gehaald om een perfect danskoppel te vormen. De veertienjarige Deense scholiere Mie behoort tot de top in het jeugdcircuit. Zij en haar moeder hebben de Russische Egor laten overkomen om haar danspartner te zijn. Egor woont bij Mie en haar moeder in huis, en het duo lijkt het ideale danspaar. Toch vindt Egor het lastig te aarden in het nieuwe land, en ook Mie en haar moeder moeten wennen aan het nieuwe gezinslid. De filmmaakster, zelf ook voormalig danseres, volgt de jonge dansers tijdens spannende danswedstrijden, repetities en in de kleedkamer, maar ook thuis waar Mie en Egor al een jaar als broer en zus samenwonen, terwijl Egor zijn moeder mist. Het tweetal werkt toe naar de Europese danskampioenschappen, net als hun beide moeders, die zich via Skype verheugen op het mogelijk succes van hun kroost. Zelf hebben Egor en Mie ook hoge ambities, maar voor Egor staat nog meer op het spel, zo toont de film over deze gepassioneerde dansers.