¡Devils Don't Dream! Nachforschungen....
Poëtische documentaire over het leven van Jacobo Arbenz Guzmán, idealist, guerillastrijder en uiteindelijk president van Guatemala, tot hij in 1954 na een samenzwering van de CIA ten val kwam. Deze debuutfilm van cineast Andreas Hoessli is tegelijkertijd een spannende reconstructie van het complot en een indrukwekkend portret van een vergeten staatshoofd. Daarnaast geeft de film een scherpe analyse van de thema's van macht en (neo?) kolonialisme in een wereld die beheersd werd door de angst en de paranoia van de Koude Oorlog. Hoessli stelde zijn film samen uit getuigenissen van onder andere Arbenz' vrouw en CIA?agent Howard Hunt. Daarnaast had hij de beschikking over uniek archiefmateriaal, zoals beelden van een ontmoeting tussen Richard Nixon en Winston Churchill waarin zij bespreken wat ze met Guatemala 'moeten doen'.