Steve Is Undocumented
Steve is een witte, Britse ex-gewichtheffer, met een baan als uitsmijter bij een club in Los Angeles. Hij heeft een zwangere vriendin die ook niet uit Amerika komt, is trots op zijn verzameling wapens en houdt van heavy metal. Hij woont al meer dan 25 jaar in de Verenigde Staten op een verlopen visum. De film volgt hem vanaf de overkant van de straat, terwijl hij zijn werk doet: veel praten met dronken klanten en voorbijgangers, en passant zijn visies delend op immigranten – daarvan zijn er te veel in Amerika, volgens hem. Hij blijft fysiek op afstand, maar de kraakheldere audio van zijn conversaties brengt hem dichtbij.
De opnamen worden afgewisseld met snel gemonteerde beelden van zijn huiselijke leven en hobby’s. Steve vertelt dat hij voor zijn vrouw en tweeling terug wil naar Engeland, een luxe-optie die de meeste immigranten in de Verenigde Staten niet hebben. Stukje bij beetje bouwt de film aan een beeld van iemand die op zijn eigen manier – en met zijn eigen tegenstrijdigheden – op zoek is naar geluk.