Caballerango
Nando, een jonge cowboy op het Mexicaanse platteland, heeft na een ruzie met zijn vader de hand aan zichzelf geslagen. In Caballerango zien we familieleden en dorpsgenoten van de jongen, die zich uiteenzetten met de nieuwe werkelijkheid die uit deze onverklaarbare tragedie opdoemt. Elk van hun verhalen onthult een ander aspect van dit boerendorpje, waar de modernisering ingrijpende veranderingen teweeg heeft gebracht. De confrontatie tussen een eeuwenoude leefwijze en de wereld van vandaag blijkt onder de jongere generatie ernstige identiteitscrises te veroorzaken.
Het verhaal wordt verteld in een opvallend kalme, observerende stijl met methodische shots van het landschap, ranches en de twee witte paarden waar Nando en zijn vader voor zorgden. Deze dieren, de laatsten die Nando levend zagen, lijken als mystieke gedaantes uit een andere wereld toe te kijken.