The Tube
Wat gebeurt er met je hersenen als je naar de televisie kijkt? Peter Entell wil antwoord op deze vraag nadat hij heeft geconstateerd dat het vierjarige dochtertje van een televisie-journalist zonder met haar ogen te knipperen naar de televisie staart, en gewoonweg niet aanspreekbaar is. Hij bezoekt een Japanse onderzoeker die vertelt hoe 618 kinderen in het ziekenhuis werden opgenomen na het bekijken van een stroboscopische Pokémon-aflevering. Een Amerikaanse wetenschapper ontdekte dat alfagolven, die wijzen op non-activiteit van de hersenen, overheersen terwijl we tv-kijken. Oud-werknemers van General Electric vertellen over de angsten die mensen al sinds de uitvinding van het medium hebben. Entell maakt ons tijdens zijn rondgang deelgenoot van zijn voorbereidingen: het verslavende zoeken op internet, de schuchtere ontmoetingen met de geïnterviewden en het instellen van de camera en het geluid, om tot de conclusie te komen dat we als motten naar het licht worden getrokken.