Gegoten in de vorm van een detective onthult deze documentaire de ware toedracht rond de kidnapping van een jonge moeder, wier leeftijd lange tijd onduidelijk blijft. Haar broer doet op 1 april 2000 aangifte van de ontvoering van Ming’e, die werd gedwongen te trouwen met een boer. De politie bevrijdt haar, waarna ze de voorpagina’s van alle Chinese kranten haalt. Mensen doneren zelfs geld aan haar omdat ze zo meeleven met deze minderjarige moeder van een veertien maanden oude jongen. Haar broer noemt de baby echter ‘een zware last voor ons allebei’ en pleit dan ook voor adoptie. Een verslaggeefster van een tv-programma gaat vervolgens op onderzoek uit en ontdekt dat de zaken geheel anders in elkaar steken. De tegenstrijdige uitspraken van alle betrokkenen worden in de montage tegenover elkaar gezet, waardoor deze tragedie steeds complexer wordt.