A Woman Captured
Een intieme close-up van een vrouw met een gerimpeld gezicht. Ze slaapt, totdat de filmmaker fluistert: "Marish." Marish opent haar ogen en komt met een wat verwarde glimlach snel overeind. Het is een treffende samenvatting van wat er gebeurde in de tijd dat Bernadett Tuza-Ritter haar filmde. Marish wordt al tien jaar lang uitgebuit en zelfs mishandeld door de (grotendeels buiten beeld blijvende) vrouw waarvoor ze zich als huishoudster uitslooft. Zonder betaling. Zelfs het geld dat ze verdient met een schoonmaakbaantje in een fabriek moet ze afdragen. Ze mag niets zonder toestemming. De inmiddels achttienjarige dochter van Marish kon het niet langer verdragen en liep een paar jaar geleden weg. Marish zelf heeft te veel angst in haar hart. Kan ze nog wel iemand vertrouwen? De aloude vraag of de aanwezigheid van de camera de gebeurtenissen beïnvloedt, duikt hier weer op. Voorzichtig begint Marish de filmmaker in vertrouwen te nemen. Ze droomt ervan om haar dochter weer te zien. Zal ze de moed vinden om in haar leven een nieuwe stap naar vrijheid te zetten?