Disarmed
In games wordt steeds meer gebruikgemaakt van beweging-gestuurde technologie. Stuurde je Super Mario of je Sim vroeger nog aan door middel van een klik van de muis of knop op de console, met Wii Sports stuurde je het spel al veel directer aan: met je eigen lichaam. En om de nieuwste Oculus VR-gear te gebruiken, moet je toestemming geven om gegevens over je eigen bewegingen te delen met Facebook.
Kunstenaar en researcher Alexandra Barancová, kunstenaar/developer Jae Perris en de interactieve designstudio Moniker onderzoeken gezamenlijk hoe we ons in de virtuele wereld kunnen begeven als de bewegingen die we maken handelswaar worden.
Dit interactieve VR-project is onderdeel van dat onderzoek. Het laat je op speelse wijze voelen hoe onlosmakelijk VR is verbonden met het menselijk lichaam. De wapperende armen en wuivende handen van bezoekers vormen samen een virtuele sculptuur van ledematen die voortdurend van vorm verandert.