Glaube und Währung
Verslag van Werner Herzogs ontmoeting met de Californische televisiedominee Dr. Gene Scott, die via zijn dertig minuten durende uitzendingen honderdduizenden dollars inzamelt. Fragmenten uit deze surrealistische uitzendingen worden afgewisseld met onthullende interviews, waaruit duidelijk wordt dat deze mediareligie door de hebzucht totaal ontspoord is. Herzog ziet Scott als een symptoom voor de malaise in Amerika, waar niet zozeer God, maar geld aanbeden wordt. Herzog portretteert hiermee wederom een man die geobsedeerd is door macht, en die de wereld als zijn grootste tegenstander ziet.