Fin de siglo
'Fin de Siglo' (Eind van de Eeuw) is een groot warenhuis in de Cubaanse hoofdstad Havana. In zijn armoedigheid weerspiegelt het de deplorabele staat waarin de Cubaanse samenleving verkeert. Hoewel het gebouw enkele verdiepingen hoog is, is er bijna niets te koop. Zo zijn er verdiepingen waar alleen aanstaande huwelijksparen of modelarbeiders kunnen kopen. Zij kunnen met extra bonnen bijvoorbeeld een paar schoenen en een handdoek uitzoeken. De verkopers worden goed geïnstrueerd, ondanks de schaarste dienen ze ervoor te zorgen dat de klant tevreden naar huis gaat. Sommigen van hen aanvaarden deze schier onmogelijke taak blijmoedig als hun aandeel in de revolutie van Castro en zijn zelfs bereid om in de vakanties door te werken. Maar niet iedereen is even gemotiveerd en het verzuim onder de werknemers is hoog. De directie blijft optimistisch: het betreft hier slechts een tijdelijke neergang als gevolg van het Amerikaanse handelsembargo.