Earn a Living
De Cherokee-indianen in North Carolina leven al twintig jaar met een basisinkomen: de helft van de casino-inkomsten op hun grondgebied wordt evenredig verdeeld onder de bevolking. In Tokio vliegen de statistieken de andere kant op: overuren zijn hier de norm en ieder jaar werken honderden mensen zich letterlijk dood.
Wat gebeurt er als een ngo een basisinkomen introduceert in een Keniaans dorpje? Hoe realistisch zijn de utopische ideeën van de groep programmeurs in Nederland die na de bitcoin ook een ‘bitnatie’ willen creëren? De interface van de interactieve reeks Earn a Living vertaalt deze wereldwijde blik telkens naar de waarde van geld, tijd en werk in je eigen maatschappij.