With These Hands
With These Hands is een virtual reality-installatie, die bezoekers in de huid laat kruipen van mensen die te maken hebben gehad met seksueel geweld. Gezeten aan een tafel luister je naar de audioverhalen van deze mensen, terwijl je met hun handen de ervaring stuurt.
Met deze installatie, die tijdens DocLab in première gaat, wil Tessa Ratuszynska een complex onderwerp op een genuanceerde manier onder de aandacht brengen. Daarbij kijkt ze ook naar herstelrecht een onderzoekt de rol van luisteren bij het helingsproces van zowel degene wie het overkwam als degene die verantwoordelijk is voor seksueel geweld.
De stemmen die je hoort, zijn van slachtoffers, die hun eigen verhaal doen, en audioartiest 1990s Chris, die interviews met mannen uit de omgeving van iemand die van seksueel geweld is beschuldigd naar een poëtische tekst heeft omgezet.