The Charitable Brothers in Kattappana
Kattappana is a een stadje in het zuiden van India, waar 20 katholieke broeders al 25 jaar werkzaam zijn binnen de Hospitaller Order of St. John of God. Ze hebben een modern ziekenhuis gebouwd en vele maatschappelijke projecten opgestart om de arme bevolking van deze uitgestrekte regio te helpen. Bij een van deze projecten in Madhya Pradesh, de armste provincie van India, krijgt de bevolking informatie over gezondheid en worden hun kinderen ingeënt. In 1969 nam broeder Fortunatus, een oude man met een indrukwekkende persoonlijkheid en de enige Duitse broeder in dit gebied, het initiatief om het missiewerk van de katholieke Kerk volgens de Order of St. John of God hier op te starten. De film, die in zeven weken is gemaakt, schetst een beeld van het leven en het werk van de broeders.