City Edition
Alan Berliners niet aflatende poging om orde aan te brengen in zijn wereld brengt hem ertoe in zijn experimentele korte films de meest uiteenlopende beelden en geluiden met elkaar in verband te brengen. In het zwart-witte zijn het de beelden van die het startpunt vormen voor een reis langs oorlogen, een staatsbegrafenis, honkbal, politieke demonstraties, parades, een marathon, een vuurzee, een overstroming, fabrieken, een man die de krant weggooit. Berliner monteert en manipuleert zijn basismateriaal, totdat tijd, plaats en betekenis hun gangbare referenties verliezen en in een nieuwe context met elkaar rondbuitelen boven een al even associatieve geluidslaag.