It's a Blue World
Voordat de Deense regisseur Torben Skjodt Jensen in 1990 zijn filmdebuut maakte met IT'S A BLUE WORLD, regisseerdehij diverse videoclips en andere korte videoproducties. In IT'S A BLUE WORLD staat de omstreden Deense kunstenaar Hans Henrik Lerfeldt centraal. Lerfeldt is vooral bekend om zijn erotische taferelen, die hij met fotografische precisie geschilderd heeft. Maar hij was ook een groot jazz-liefhebber, verzamelaar van kitsch en gefascineerd door Berlijn en Nazi Duitsland. De film is niet zozeer een kunstenaarsportret, maar meer een introductie tot het artistieke universum van deze in 1989 overleden schilder. Torben Skjødt Jensen heeft daarvoor verschillende technische en stilistische middelen gebruikt. Zo combineert hij video- en filmsequenties en wisselt hij documentair materiaal af met gedramatiseerde beelden van Lerfeldts schilderijen.