Bestaan er nog grootouders?
Als thema voor de workshop koos Blokker 'grootouders'. "Bestaan er nog grootouders?" was de vraag waar hij de vijf deelnemers mee opzadelde. Zijn eigen grootvader werd geboren in 1856, toen Thorbecke nog leefde en de helft van Nederland nog uit woeste grond bestond. Blokker herinnert zich zijn grootvader als een man uit een andere eeuw, haast van een andere planeet. Omdat hij betwijfelde of ze zo nog bestaan, legde hij de vraag voor aan de workshoppers, uiteraard met de aantekening dat het hem om het grootouderbeeld ging: het beeld van oude mensen die maatschappelijk kennelijk niets meer om handen hebben, dus al hun tijd kunnen besteden aan hun kleinkinderen. Het prentenboekenbeeld van de grootmoeder (het haar in een knoet, de jurk van oneindig lang geleden) die eigenlijk alleen maar taart bakt, of voorleest, of vertelt over vroeger, of het Ot-en-Sien-beeld van een grootvader die op een geheimzinnige knutselzolder nog onelectrisch zaagt. Corinne Falch, Peter Constandse, Ulrike Helmer, Rikkert Boonstra en Ingrid Perik hebben hier ieder hun eigen invulling aan gegeven en dat uitgewerkt in een film van ongeveer vijf minuten. Met cameraman Willem Heshusius, geluidsmannen Tom d'Angremond en Mark Glynne, editors Miro Andrzejewski en Gijs Zevenbergen en producente Marion Hilhorst, maakten ze respectievelijk SCHAKELS, ZWART WIT, ZIELENSCHEMER, PROTEST OMA en VROEGER LATER.